Alla inlägg under januari 2013

Av Kim - 31 januari 2013 14:42

Dom finns hemma hos mig.!
Dom kom på besök så här mitt på ljusa dagen.
Tessan och barnen åkte iväg o hon tog med sig William.

Tog en runda och plockade undan och stängde av filmer och spel.
Kastade i wania i badet och själv tog jag reda på tvätten.
Efter en stund skriker Willie rätt ut som ligger och sover.
Viker klart det jag tagit fram innan jag ska kolla Willie.
Då helt plötsligt hoppar DVD:n igång på jätte hög volym
och Nicke nyfiken hoppar igång.

Jag stängde ju av allt innan jag kastade Wanja i badet och gick in i tvättstugan.
Så nu verkar dom ha kommit tillbaka igen för att retas. Dom har väckt både William och Wanja när dom var små.

Så dum som jag är ställer jag mig och skäller på nått som inte finns. :-)
Sessan måste ju tro att mamman blivit tokig.!
Det är ju trevligt med sällskap om dom är snälla men dom där kan få flytta ut genast.

Vad var det om det inte är nån här.?

Av Kim - 31 januari 2013 00:06

Bilder från dagen.!

Av Kim - 30 januari 2013 17:33

Dagens middag.!
Det här var det godaste jag ätit på VÄLDIGT länge.!

Lax och riven vitkål blandat med creme fraiche, sambal, mafioso och pepparot.

Av Kim - 30 januari 2013 15:04

Än så länge är det ganska enkelt att lcfa:a. :-) Visst är man sugen på att stoppa sånt man inte får i munnen.! Men då får man ta nått som är ännu godare som man faktiskt får äta. Jag har ju turen att älska ostar. Så det är mitt godis från och med nu.! :-)

Ni som har barn. Hur gör ni vid middag.? Låter ni barnen äta samma mat.? Äter dom tillbehör eller kör ni precis samma.? Eftersom att man inte ska äta kolhydrater kombinerat med fett så borde det väl inte vara hälsosamt för barnen heller.?

Det finns en del att tänka på när inte alla i familjen är lchf:are.

Av Kim - 30 januari 2013 15:04

Än så länge är det ganska enkelt att lcfa:a. :-) Visst är man sugen på att stoppa sånt man inte får i munnen.! Men då får man ta nått som är ännu godare som man faktiskt får äta. Jag har ju turen att älska ostar. Så det är mitt godis från och med nu.! :-)

Ni som har barn. Hur gör ni vid middag.? Låter ni barnen äta samma mat.? Äter dom tillbehör eller kör ni precis samma.? Eftersom att man inte ska äta kolhydrater kombinerat med fett så borde det väl inte vara hälsosamt för barnen heller.?

Det finns en del att tänka på när inte alla i familjen är lchf:are.

Av Kim - 30 januari 2013 13:08

Nu är lill prinsen nyklippt.
Tyckte inte att han passade med Beckham
frisyr.! :-)
Så nu ska man vänja sig vid att han inte har kvar sina tussar runt öronen.!

Av Kim - 29 januari 2013 21:23

Nu sover WWW så nu ska jag göra det jag alltid gör när dom sover, STÄDA.

Nu kanske lampan i badrummet lyser. Energilampor är väl bra, men man hinner ju göra både ett, två, tre innan den lyser.! :-)

Kommer att göra lite kategorier här på bloggen snart. Vill ju skriva lite om livet runt om "bantningen". Hoppas ni vill följa även mitt liv som Kim, Mamma och bantare.!

På återseende och kärlek till er.!

Av Kim - 29 januari 2013 15:29

Om det är någon av er som läser som kör lchf tar jag gärna emot tips och recept.! I början är det ju lätt men sen brukar det bara bli samma samma.

Presentation

Här kommer ni kunna följa mig och min LCHF resa. Kommer också att skriva lite om livet runt ikrong så som familjen och lite annat tjafs. :)
Hoppas ni vill följa med!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards